Onze bijeenkomst is iedere zondag van 10:15 tot 12:00
kom je ook?

Wat kunnen wij leren van V&D (plus groot nieuws!)

Jarenlang was V&D het onbestreden middelpunt van elk serieus winkelcentrum. Zelden ging je winkelen zonder ook iets bij V&D te kopen of op zijn minst daar rond te snuffelen. Waar haalde je elk jaar je schoolspullen? Maar ook kleding, beddengoed, servies en zelfs sportartikelen, ooit haalden we het allemaal bij de V&D. Maar tijden veranderen, het gedrag van mensen verandert en langzaam zochten de Nederlanders hun heil bij andere winkels en vooral online. Webshops veroverden de markt en toen V&D mee wilde gaan met die stroom bleek dat ze de boot al hadden gemist.

Tijden veranderen

Ooit ging ook iedereen naar de kerk. Dat was net zo vanzelfsprekend als bij het winkelen naar de V&D gaan. Zoals de V&D niet weg te denken was uit het winkelcentrum, zo was de kerk niet weg te denken uit de samenleving. Maar tijden veranderen en het gedrag van mensen veranderd. Inmiddels gaat al meer dan 80 procent van de Nederlanders niet meer naar de kerk. Maar het gaat nog verder, deze groep overweegt zelfs niet eens om ooit naar een kerk te komen. Ook niet als er een hele grappige spreker is, ook niet als er een super programma voor kinderen is en zelfs niet als er een seminar is over financiën, opvoeding of relaties.

Inspiratie

Diezelfde 80 procent laat zich wel graag inspireren en bemoedigen door positieve boodschappen. Ze willen wel graag ontdekken waarvoor ze in de wieg gelegd zijn, hoe ze hun leven meer voldoening kunnen geven. Ze willen zelfs wel ontdekken of er meer is tussen hemel en aarde.

Leegstand

Elke keer als ik langs zo’n prachtig pand van de V&D loop dat nu leeg staat, besef ik dat we niet kunnen voortbouwen op wat ooit was. Als V&D op tijd mee was gegaan met de vernieuwing, waren de panden nu nog de grote trekpleisters in de stad geweest. Mensen hadden online hun spullen gezocht, maar zouden ze dan ook in het echt willen bekijken. Of bij het terugbrengen van de verkeerde maat, zouden ze nog verleid worden om andere dingen te kopen.

Online en offline

De perfecte combinatie van online en offline, van de mens in zijn eigen omgeving, op zijn eigen tijd en manier bedienen en de mogelijkheid bieden om ze daarnaast live te ontmoeten is essentieel voor elk product in deze tijd, ook voor het product van de kerk. Daarom gaan wij ontdekken hoe we hierin mensen het beste kunnen bereiken. De volgende stap die we gaan zetten is de positieve, bemoedigende en inspirerende boodschappen van de zondag niet alleen beschikbaar te maken in audio als podcast, maar nu ook als video via ons eigen YouTube kanaal.

Verspreid het nieuws

Vanaf nu kun je mensen in je omgeving dus vertellen dat ze ons kunnen beleven wanneer zij willen. We zullen snel volgende stappen zetten, zoals live uitzenden op zondagochtend, door de week mini inspiratie boosts online zetten en ga zo maar door! Laten we ons richten op de 80 procent die niet van plan is om naar de kerk te komen! Wij komen immers graag bij hun langs!

Volg ons kanaal

Volg ons kanaal en bekijk de eerste opname van afgelopen zondag! Subscribe now: https://www.youtube.com/c/LifeConnexion

Facebook reacties:




Reacties:

  • Jan

    Wordt Life Connexion "doorontwikkeld" naar een volledig digitale "kerk"?